2012. augusztus 9., csütörtök

Levendula szaporítása II.

Mivel rengeteg levendula tövet szeretnék telepíteni a kertembe, kipróbáltam a korábbi bejegyzésemben olvasható dugványozási módszereket: http://hp-kertem.blogspot.hu/2012/04/levendula-szaporitasa-gondozasa.html
Ha elolvassátok a bejegyzést, akkor látni fogjátok, hogy az augusztus az utolsó hónap, amikor még sikeresen lehet a levendulát dugványozással szaporítani. Ha ti is akartok ilyesmivel kísérletezni ne késlekedjetek! Még a tél beállta előtt kell egy kis idő a növényeknek, hogy kellőképpen megerősödhessenek és megfelelően átvészelhessék ezt a zord évszakot. Ezen a honlapon képeken is láthatjátok a dugványozás folyamatát: Levendula szaporítása dugványozással
A dugványozás sikeresebbé tételéhez  gyökereztető hormont használtam, amit még régebben szereztem be a Bricostore-ban. A félfásszárúakhoz való egyáltalán nem vált be, gyakorlatilag 100% -os volt a pusztulás. A fásszárúakhoz ajánlott viszont maximálisan jó volt. A képen láthatjátok hogy mennyire. Ezek a dugványok kb. 1 hetesek:


Most ilyenek a tövek szept. 12-én:


Szeptember végén sikerült szétültetnem őket, és október elején így festenek a levenduláim:


2 megjegyzés:

  1. Hasonló képen csináltam, de nagyobbakat raktam el. Nem tudom mi lesz belőle. Lehet teszek kisebbeket is. Van 4 tövem, és én is szaorítani szeretném. Próbálkozom.

    VálaszTörlés
  2. Látom hasonló gondolataink vannak, hasonlókat ültetünk. Én nagyon szeretem a levendulát, van már jópár tő a kertemben, csak jó sokat akarok még ültetni, olcsóbb lenne ha tudnám szaporítani őket. Amúgy szerintem a nagyobbak akár még jobbak is lehetnek, nekem csak ekkora volt a nem fás rész a növényeken. Azóta már egész jól növekednek.
    Sok sikert a próbálkozáshoz!

    VálaszTörlés