2014. február 10., hétfő

Vége a télnek

Pár hetes tél után végre beköszöntött a tavasz! Nekem ennyi tél untig elég volt, reméljük a bogarak is kipusztultak rendesen. Éppen hétágra süt a nap, mikor ezt a bejegyzést írom. Alig bírom megállni, hogy ne menjek a kertbe, de sajnos munkába kell mennem. Saját magam és esetleg mások okulására is leírom, hogy pár héttel ezelőtt, hogy takartam be a fügefámat. Korábban nem kellett, mert hát január közepéig ősz volt. Szóval még levélhulláskor gyűjtöttem egy jó adag friss avart. Ez felhasználásig jól ki is száradt. Az alábbi képen látható módon körbetekertem a fügét, és kitömtem a fóliát száraz falevéllel.


Építettem neki egy kis földalapot, és arra tekertem rá a fóliát, majd pedig az alsó felére (a fóliát rögzítendő, és a hideget távoltartandó) újra raktam földet. Még nem bontottam ki, mert nem tudom hogy tartós lesz e a tavasz, de szerintem be kellett hogy váljon. A kép még a kemény télen készült, látszik hogy kicsit havas a táj.
Ugyanezzel a módszerrel  takartam az egyetlen fagyérzékeny levendulámat, a franciát. Íme:




6 megjegyzés:

  1. Remélem, igazad lesz, és nem jön már vissza a tél.
    Nálatok nem is volt nagyobb hó?
    Én az idén is elfelejtettem betakarni a fügét, igaz, hogy két méteres, de úgy néz ki, kutya baja.
    A francia levendula is takarás nélkül bírta immár a 2. telet, ez marhára nem azt jelenti, hogy utánozni kellene. Valószínűleg kivételesen jó helyen van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát az időjósokra alapoztam, remélem igazuk lesz. Nálunk csak ekkora hó volt, ami a képen látszik. Tisztességesen még a búzát se takarta be, de nem fagyott el semmi.
      Szerintem az a füge már nagy, azt hallottam egy idő után már nem fagy le. Nekem se fagyott le tavaly, de gondoltam, ha már van mivel takarjuk be.

      Törlés
  2. Úgy néz ki, most már véglegesen itt a tavasz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Időjósok szerint jövő héten lesz még kicsit hidegebb, aztán meg 15 fok, az már elég tavasz lesz. Legyen igazuk!

      Törlés
  3. Ha a fügét egész télre takarod be akkor ne fóliával tekerd be mert tönkre mehet. Én majdnem így jártam pár éve épphogy kihajtott.

    VálaszTörlés
  4. Hú, de jó hogy szólsz. Erre nem is gondoltam. Legközelebb odafigyelek erre. Most csak pár hétre takartam, mivel idén elmaradt a tél.

    VálaszTörlés