2014. március 12., szerda

Kajszi, őszibarack, cseresznye metszése, lemosózás

Eljött ez az idő is, megindultak a fáim. A kajszi és az őszibarack pirosbimbós állapotba került. Ez a kajszi már nagyon beindult:
 

Gyorsan meg is metszettem a barackokat. A kis fáimmal gyorsan végeztem. Igyekeztem szakszerű lenni, remélem sikerült.  A legöregebb, legnagyobb őszibarackom még hátra van, de az még nem is indult meg úgy, mint a kisebbek. A szőlő ezért kicsit lemaradt, pedig már könnyeznek a tőkék. Eddig csak 2,5 sorral végeztem. Jövőre hamarabb kell kezdenem a metszésüket. Bár ha nagy a fagy, akkor nem jó metszeni, könnyen visszafagy a vessző a friss seben keresztül. Na nem baj, most már gőzerővel csinálhatom a szőlőt.
A cseresznyét gyógyító metszésben részesítettem. Tavaly is nagyon jót tett neki. Kivágtam a beteg, mézgás részeit, aztán bekentem sebkezelővel. Levágtam pár nagy ágát, ami már az ő korában csak a terhére van. Érdekes hogy a  beteg ágak jobbára a tetején voltak. Lehet nehezen tudja oda már felpumpálni a hasznos anyagokat. Elvileg nem jó ha levágjuk a tetejét, viszont az én fámnak nagyon jót tett tavaly is. Próbálok fokozatos lenni, egyszerre csak pár felső ágától szabadítom meg. Majd jövőre is lekerül róla pár vastagabb.
Aztán amikor mindennel végeztem, lemosóztam a fákat. Tulajdonképpen ezért is kellett ennyire sietnem, mert még azért időben le akartam bonyolítani a lemosózást. Olvastam valahol, hogy rügyfakadáskor a leghatékonyabb a dolog. Tavaly már írtam róla, hogy milyen típusú bordóilevet használok. Hígabb kell belőle mint a hagyományosból, mert a levegő széndioxidja hatására gipsz válik ki belőle, ami megköti a rezet. Innen adagolja a rezet a gombának, amitől az jól kipusztul. Így ha jön az eső nem tudja azonnal lemosni a fáról  az egészet. Nekem nagyon bevált, az évek óta tafrinás őszibarackjaimról is leirtotta a gombát. Itt írtam róla korábban:  Lemosó permetezés. Egyébként a bordóilé a biogazdálkodásban is engedélyezett szer.

4 megjegyzés:

  1. Akkor neked is van melód látom. És csinálod is. Jó munkát hozzá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! Meló az mindig van bőven. Most kissé le is vagyok maradva, ezért kicsit lemaradt a blog is.

      Törlés
  2. Haragszik az oldalad rám. Nem akarja elfogadni amit írok. A többi cikknél nem sikerült írnom.

    VálaszTörlés
  3. Sajnálom, mert érdekel a véleményed. Pedig még a szóellenőrzés sincs beállítva.

    VálaszTörlés